W dzisiejszej notce chciałbym sprowokować was do komentarzy, dobrych rad itp związanych z typowymi i nietypowymi metodami na promocję sklepu internetowego. Na chwilę obecną do głowy przychodzi mi:
– pozycjonowanie – dla mnie podstawa
– reklama adwords/boksy onetu itp.
– pasaże internetowe (nie mam pojęcia czemu, ale na Gustowna.pl mam tragiczną konwersję na ruchu z pasaży)
– porównywarki cen (minus taki, że trzeba mieć sklep konkurencyjny cenowo no i fajnie jest mieć trochę pozytywnych opinii :))
– allegro
– działania PR
– kody rabatowe (jak ja lubie je rozdawać ;))
– współpraca z innymi sklepami o powiązanym targecie
– współpraca z wortalami specjalizującymi się w naszej tematyce
Powyższe to przede wszystkim sposoby na nowych klientów bo o tym jest ta notka. Utrzymanie klienta i zyskanie jego lojalności to inna bajka :).
Chciałbym abyście napisali co jeszcze przychodzi wam do głowy, zwłaszcza w przypadku niszowych sklepów gdzie wyszukiwarki wysyłają małe ilości użytkowników i trzeba się oprzeć na innych metodach zdobywania nowych klientów. Komentujcie też powyższe, wymienione przeze mnie sposoby – może z dyskusji wyłonią się jakieś nowe, ciekawe patenty ;).
W sumie podana przez Ciebie lista wyczerpuje to, co wiem na ten temat. Dodałbym tylko jedną propozycję:
– oklejenie samochodu reklamą sklepu. :]
Także popieram 😀 od tygodnia mam oklejony. Zobaczymy jak wzrośnie ilość wejść typein 🙂
Mój kolega dał dzieciakom ulotki i roznosili… Ruch w sklepie wzrósł o 30% z liczby rozdanych ulotek..
Oklejony samochód działa kiedy poruszasz się po stosunkowo większym mieście. Ja w większości jeżdżę po mojej malutkiej mieścinie albo na trasach :).
Co do ulotek – czy ze zwiększonym ruchem szły w parze większe ilości zamówień?
Tego nie wiem… Niestety on mi nigdy nie zdradził statystyk zamówień/zarobków…
Zależy do jakiej grupy jeszcze trafisz z reklamą.
Jak jeździsz po mieście, oklej boki i tył. Jeśli jeździsz w trasie, tył jest najważniejszy. :]
>- oklejenie samochodu reklamą sklepu. :]
hehe Arrival okej auto reklamą kapturek.pl 😀
>minus taki, że trzeba mieć sklep konkurencyjny cenowo no i fajnie jest mieć trochę pozytywnych opinii
gdy szukam czegoś przez porównywarki, tak naprawdę te 5, czy 30 zl mnie nie zbawi, ale liczy się dla mnie opinia o sklepie lub też ich ilosć/jakość 🙂
zapomniałeś napisać o programie partnerskim 🙂
a moze jakies konkursy organizowane na innych serwisach ? co myslicie ?
http://www.stwor.pl/15-najlepszych-seo-blogow/
Pan Arrival widzial? 😉
Nietrzeba niskich cen, wystarczy sprawny PR, doradztwo i nisza… http://ecommerce.bblog.pl/wpis,3;mln;przychodu;z;zainwestowanej;zlotowki,5764.html
Oprócz programów partnerskich dodałbym jakiś program lojalnościowy a co z tym idzie wszystko co idzie w promocje danego sklepu wśród klientów którzy już raz dokonali zakupu w danym sklepie.
tak, nie ukrywam, ze program partnerski i lojalnosciowy jest najwazniejsza rzecza w promocji 🙂
oklejenia samochodu nie polecam, bo auto wygląda jak kupa, a i kierowca wygląda jak jakiś przedstawiciel handlowy. bez jaj, powazny biznesmen nie bedzie jezdzil autem okejonym jak choinka 🙂
a program partnerski powinien byc blackhat friendly 🙂
Okleina samochodowa u mnie nie działa. Chyba dlatego że nie mieszkam w Warszawie. Ja postawiłem na outdoor (duże słowo). Po prostu na trasie Toruń – Warszawa postawiłem dwa słupki i powiesiłem szmatę z wydruku wielkoformatowego. Niestety nie wiem na ile było to skuteczne…
To są faktycznie dobre rady
A co z doorwayowym trafikiem ?? Opłaca się słać taki trafik do własnego sklepu ??