Sposoby promocji sklepu internetowego

W dzisiejszej notce chciałbym sprowokować was do komentarzy, dobrych rad itp związanych z typowymi i nietypowymi metodami na promocję sklepu internetowego. Na chwilę obecną do głowy przychodzi mi:

– pozycjonowanie – dla mnie podstawa

– reklama adwords/boksy onetu itp.

– pasaże internetowe (nie mam pojęcia czemu, ale na Gustowna.pl mam tragiczną konwersję na ruchu z pasaży)

– porównywarki cen (minus taki, że trzeba mieć sklep konkurencyjny cenowo no i fajnie jest mieć trochę pozytywnych opinii :))

– allegro

– działania PR

– kody rabatowe (jak ja lubie je rozdawać ;))

– współpraca z innymi sklepami o powiązanym targecie

– współpraca z wortalami specjalizującymi się w naszej tematyce

Powyższe to przede wszystkim sposoby na nowych klientów bo o tym jest ta notka. Utrzymanie klienta i zyskanie jego lojalności to inna bajka :).

Chciałbym abyście napisali co jeszcze przychodzi wam do głowy, zwłaszcza w przypadku niszowych sklepów gdzie wyszukiwarki wysyłają małe ilości użytkowników i trzeba się oprzeć na innych metodach zdobywania nowych klientów. Komentujcie też powyższe, wymienione przeze mnie sposoby – może z dyskusji wyłonią się jakieś nowe, ciekawe patenty ;).

15 komentarzy do “Sposoby promocji sklepu internetowego”

  1. Oklejony samochód działa kiedy poruszasz się po stosunkowo większym mieście. Ja w większości jeżdżę po mojej malutkiej mieścinie albo na trasach :).

    Co do ulotek – czy ze zwiększonym ruchem szły w parze większe ilości zamówień?

    Odpowiedz
  2. >- oklejenie samochodu reklamą sklepu. :]

    hehe Arrival okej auto reklamą kapturek.pl 😀

    >minus taki, że trzeba mieć sklep konkurencyjny cenowo no i fajnie jest mieć trochę pozytywnych opinii

    gdy szukam czegoś przez porównywarki, tak naprawdę te 5, czy 30 zl mnie nie zbawi, ale liczy się dla mnie opinia o sklepie lub też ich ilosć/jakość 🙂

    zapomniałeś napisać o programie partnerskim 🙂

    Odpowiedz
  3. tak, nie ukrywam, ze program partnerski i lojalnosciowy jest najwazniejsza rzecza w promocji 🙂
    oklejenia samochodu nie polecam, bo auto wygląda jak kupa, a i kierowca wygląda jak jakiś przedstawiciel handlowy. bez jaj, powazny biznesmen nie bedzie jezdzil autem okejonym jak choinka 🙂
    a program partnerski powinien byc blackhat friendly 🙂

    Odpowiedz
  4. Okleina samochodowa u mnie nie działa. Chyba dlatego że nie mieszkam w Warszawie. Ja postawiłem na outdoor (duże słowo). Po prostu na trasie Toruń – Warszawa postawiłem dwa słupki i powiesiłem szmatę z wydruku wielkoformatowego. Niestety nie wiem na ile było to skuteczne…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz